tisdag 14 april 2015

Bakslag

En stor frustration och sorg över att behöva sluta ta Concerta för att jag blir för aktiv och det leder till att jag blir utmattad . Besviken över att inte längre orka som jag gjorde med Concertan. Jag kunde delta och vara alert även under kvällsaktiviteter, vilket i sig var något helt nytt för mig . Min hjärna  har aldrig klarat av att koncentrera sig efter sju på kvällen.

Nu har jag tagit en paus från all slags ADHD medicin. Istället äter jag extra lugnande tablett på kvällen för att komma ner i varv och sova. Nu är jag trött, utmattad och önskar bara att min energi kommer tillbaka , iallafall en uns av den energi som Concertan gav mig utan medicin. Sedan är det dags att prova Elvanse en annan slags ADHD medicin. 

Jag håller tummarna att denna process går fort och utan stora biverkningar. Våren är här och jag vill inget hellre än att må bra och njuta av solen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!