tisdag 5 juli 2016

Gräset är grönare på min sida av staketet

Oj, vad länge sedan jag skrev här. Dryga året sedan ... Ungefär samtidigt som jag började med Elvanse som ADHD medicin. Jag är mycket mer rörlig och driven nu men har samtidigt förmågan att fokusera. På gott och ont....

Hemma hos mig har min man och jag olika,  outtalade sysslor som vi gör vid behov. Han klipper gräset. För tio år sedan skulle jag överraska honom med ett nyklippt gräs, vilket slutade i att jag lyckades förstöra gräsklipparen som fastnade i gungställningen. Hmm, efter det har han klippt gräset. Nu, när han utvecklat gräsallergi har jag fått förtroende att ta hand om gräset och dess klippning, vilket jag gör utmärkt. Men, det slutar inte där utan som den Aspie jag är ser jag inte gräset för allt ogräs som vår gräsmatta består av. Jag ser varje grässtrå och alla små microkosmos denna plätt består av. Detta måste åtgärdas ! Vi kan ju inte ha en halvdan gräsmatta om jag är ansvarig . Går 'Al In' , söker upp alla olika ogräs sorter, lusläser engelska trädgårds tidningar om hur den perfekta gräsmattan skapas. Sedan rensar jag, i timtal trots att kroppen säger ifrån. Sinnet, där i mot mår super bra. Tankarna kan vandra fritt och jag finner harmoni i att sitta och följa varje ogräs från stjälk till rot.

Detta är jag. Inga halvmesyrer här inte. Total fokus på ordning i gräsmattans djungel . Vårt gräs är inte bara grönt utan består snart enbart av grässtrån.



1 kommentar:

  1. Till ALLA ER som ställde upp igår och hjälpte varandra! WOW NI ÄR FANTASTISKA! Utan er hade vi inte gjort detta möjligt, ETT STORT TACK till alla er som taggade era vänner som behövde hjälp och ett ETT STORT TACK till alla er som delade sidan och inlägget! Tillsammans lyckades vi hjälpa så otroligt många, vilket idag har uppmärksammats i Expressen! All ni som på något sätt har varit involverade, hjälpt till på något sätt och fått hjälp, ni är guld värda allihop! Jag och min familj hoppas att alla till slut fick en god natts sömn i trygghet! Tack!

    SvaraRadera

Varmt tack för ditt visade intresse. Jag svarar så fort jag har möjlighet!